Skialpová STUBAI 2016

09.04.2016 14:48

Tato blast v Rakousku nabízí vyznavačům chlupatých lyží a výstupu spousty možností a krásných túr.

I naše skupinka, která každý rok někam vyráží si vybrala tuto oblast a nelitovala. (termín: 30. 3. - 3. 4. 2016)

Den 1

Začali jsme aklimatizačním večerem přímo v údolí. Odpoledne jsme vyrazili z PHY do Neusfitu. Tam jsme udělali breiefing a přípravu.

Den 2

Ve čtvrtek ráno jsme se vyvezli za 16 EUR na Top of Tyrol. Od tam po sjezovce a pak už i mimo na začátek skialpové túry na jejímž konci byl krásný cíl. Tím vrcholem byla "žraločí ploutev". která se v originále jmenuje Zuckerhütl 3505. Kousek dál je další krásný kopec Wilder Pfaff 3458. A kdybychom postupovali dále na východ dostali bychom se přes chatu Müllerhütte 3143 až na Wilder Freiger 3418 a až na další chatu, která při pohledu z Zuckerhütlu vypadala jakoby se vznášela na obláčku - Becherhaus 3190.

Naše kroky však mířily na kótu 3505. Pod mixovým výšvihem jsme nechali lyže a dál už jsme pokračovali na mačkách a s cepíny.

Lyžmo zpátky přes ledovec Sulzenauferner a sedlo Pfaffenjoch 3212 na winterraum u chaty Hildesheimer Hütte 2899. Tam jsem prožili krásný večer a klidnou noc ve winterraumu.

Den 3

Ráno jsem vstávali již v 6 hod. tak, abychom stačili navařit čaje do termosek a posnídat. Ráno nás čekala vypačená ferrata, která nás zavedla zpátky do střediska. Od tam přes Eisjoch až na Daunscharte 3156. Tam jsem zanechali lyže ve skidepu a vyrazili jsem na Westl. Daunkogel 3300. Výstup byl malinko plotnovatý a vyžadoval od účastníků max. koncentraci.

Ze skidepa nás čekal už jenom nádherný sjezd na chatu Amberger Hütte 2135. Udělali jsme si parádní žízeň a posezení na terásce s dvěma kousky bylo krásné a příjemné. Večeře parádní taktéž.

Den 4

Cílem dnešní etapy byl vrchol nejvrcholovatější - Schrankogel 3496. Od skidepa to bylo ještě přes 400 vm! Výstup a sestup nám zabral docela hodně času a ještě nás čekala Wildgratscharte 3168. Tam jsem museli překonat "ferratku" a na druhou stranu směrem na Alpeiner Ferner i spouštění z lyží na laně. Na chatu  Franz-Senn Hütte 2147 opět luxusní sjezd. Pivko na této chatě nic moc. Jídlo super a matrazlager pod střechou parádně romantický a obrovský.

Den 5

Původně jsem měli v plánu vrátit se na parkoviště Mutterbergalm přes vrchol Ruderhofspitz 3473. Nakonec jsem se však rozhodli pro kratší variantu přes Östl. Knotenspitz 3100. Přesto nás čekala závěrečná lezecká pasáž až na vrchol a adrenalinový sjezd skoro z vrcholu. Odpolední slunce nemilosrdně pražilo a poslední výškové metry do Falbesoner Talu byly docela dramatické a volba trasy vyžadovala veliké taktizování.

Vše dopadlo dobře a my odpoledne sestoupili až k penzionu Waldcafe a od tam skibusem zpátky na parkoviště Mutterbergalm, kde nás čekalo auto a plzničky v něm!

Co bude dál?

Takže opět ostřílení pražští skialpinisté zvládli skialpový přechod a posunuli si laťku zase o kousek výš. Co bude příště?

Zuckerhütl 3505.

Tak to je ten náš krasavec. Zuckerhütl 3505.

Östl. Knotenspitz 3100

Östl. Knotenspitz 3100.

Ferrata do sedla Wildgratscharte 3168

Wildgratscharte 3168.

Schrankogel 3496

Cíle dnešní etapy. Vrchol nejvrcholovatější - Schrankogel 3496.

Jirka Květoň by už něco skousnul.

Jirka Květoň už by něco zakousnul.

Letní cesta z chaty Hildesheimer hütte.

Začátek druhého dne. Ferrata - letní cesta na chatu Hildesheimer Hütte 2899.

Winterraum u chaty Hildesheimer hütte.

Hildesheimer Hütte 2899 - winterraum.

Pohled na pohodu ve winterraumu chaty Hildesheimer hütte.

Winterraum na Hildesheimer Hütte 2899.

Sestup z vrcholu Zuckerhütl 3505.

Vrchol Zuckerhütl 3505.

Zuckerhütl 3505.

I toto je skialpinismus.

I toto je skialpinismus. Nahoře sníh a led a v údolí už jaro.