ÖTZTAL 2014

21.04.2014 15:42
10. – 13. 4. 2014 vyrazilo pět kokosů (chápej kokosy na sněhu - dole v údolí léto a nahoře bílé zlato) z Ventu v ötztalském údolí směrem na Similaun hutte 3019 m.n.m (později přejmenované na Simulant hutte). Jelikož Martin Busch hutte byla plná, museli vystoupat odpoledne více než 1000 výškových metrů. Do večeře to zvládli a ještě trhli jednu skupinku před sebou.

Na chatě panoval trochu studený odchov, ale v čepicích a bundách jsme přečkali noc a ráno vyrazili o dalších 600 výškových metrů výš. Na Similaun 3606. Vzalo nám to necelé dvě hodinky. Na vršku jsme se fotili a koukali na okolní kopce. Krása.

Sjezd ze ski depa směrem zpátky na chatu byl báječný. Z pod chaty jsemme opět začali nabírat výšku do sedla Hauslabjoch 3279. Nějakých 70 výškových metrů pod sedlem jseme si dali přestávku u pomníčku Ötzimu. Sjezd byl se sedla jeden z nejlepších na tomhle přechodu. Dlouhý a krásný. Povedlo se nám dorazit na lyžích až k lávce pod Hochjoch Hospiz 2412. Odtam už s lyžemi na zádech cca 120 vm k chatě. Tam zasloužené pivko na terase.

Báječná večeře včetně veganské pro Miloše. Taky jsme se tady potkali se skupinkou slovenských skialpinistů pod vedení horského vůdce Ivana Ž.

Ráno s lyžemi opět na zádech (jižní svah nad chatou) jsme vegetační strání vyrazili směrem na Fluchtkogel 3500. Po cestě se začalo zatahovat a my s mapou, buzolou, výškoměrem a GPS našli sedlo Ob. GuslärJoch (Winterjöchl) 3361. Na vršek nebylo ani pomyšlení.

Ze sedla při dobré viditelnosti mohl být parádní sjezd. Avšak díky difuznímu světlu jsme jeli jako ve stavu beztíže. Až poslední výškové metry nad chatou Vernagt Htt 2775 byly opravdu labůžové.
Nicméně jsme si hezky poseděli s dalšími kokosáky na chatě. Zahráli na kytaru (Petře díky). Popili pivko. Pochutnali si  na dobré večeři. Odpoledne a večer sněží a fouká.

Ráno jsme se rozhodli pouze na túru v okolí chaty. Vytažení u z trhliny. Vyhledávání a výcvik. Původní plán na Wildspitz 3770 jsme zrušili.
Přesto jsem si užili parádní sjezd a taky pochod do Ventu a to i s posledním úsekem volnou technikou.

Co dodat? Krásný přechod v rytmu reggae. Díky kluci!