Matterhorn 4478

25.07.2015 17:49

Údajně nejkrásnější hora světa nám leží u nohou. To je subjektivní. Co se dá, ale s určitostí tvrdit je fakt, že Vrchol Matterhornu dosahuje nadmořské výšky 4478 metrů nad mořem a se svou výškou je sedmou nejvyšší horou Alp.

Na Matterhorn doleva. Chata Hörnli.

Jsme tady dneska sami. My a ještě jedna japonská dvojka. Nikdo jinej dneska na vrchol Matterhornu nevylezl. Nebylo to lehké, ale dali jsme to. Měli jsme trochu zimní podmínky. I v polovině července tu může sněžit a podmínky se změní o 180 stupňů.

Výstup na Matterhorn. Mačky nasadit!

Jak to začalo?

Rok dopředu jsme začali s Drahuškou tento výstup plánovat. Pak prošla zima. Na jaře jsem absolvovali přípravné soustředění během takzvaného MULTI DAY programu. Vylezli jsme si ferratu Vodní bránu u Semil a druhý den celý hřeben Suchých skal.

Drahuška, která dostala výstup k padesátinám, obstála v přípavce na jedničku a proto jsme se mohli v polovině července sejít ve švýcarském Täshi. Od tam jsem došli až na chatu Hörnli, která je z gruntu nová a letos se tu těsně před naším výstupem slavilo 150 let od toho prvního.

Výstup na Matterhorn nad chatou Solvay.

Ve 3.50 hod jsem druhý den vyrazili a v několika dvojicích jsem postupovali při čelovkách po hřebeni Hörnli. Několik dvojic se vrátilo. Ty bez vůdců. Pak od Solvey hütte jsem postupovali ve dvou dvojkách. Na skále ležel sníh a brzy jsem postupovali na mačkách. Pod vrchole se mlha protrhala a my vyděli na krásné hoře. Nahoře bylo dokonce tak krásně, že jsme pojedli sušené meruňky, čokoládu a nikým nerušeni se vydali na zpáteční cestu.

Na chatu jsme dorazili těsně před šestou. takže jsme  byli na nohou více než 14 hodin. Rozhodli jsme se na chatě zůstat ještě jednu noc. To za námi přišel další klient, na další den.

Těsně pod vrcholem Matterhornu 4478.

Drahuška šla po snídani sama dolů. Já a Pavel jsme opět v 3.50 vyrazili směr špička pyramidy ve výšce 4478 m.n.m. Tento den bylo o několi desítek procent lepší počasí. Lezlo se nám pěkně a Pavel jako člověk, který běhá na Lysou horu, neměl s výstupem žádné problémy. Zvládnul výstup i sestup!

A jako super bonus jsme sestoupili až do Zermattu po svých. Dva dny a dva vrcholy.

Dole v campu nás čekalo šampaňské, poctivé fazole, sýry a pohoda.

Vrcholové foto Matterhorn 4478.