HOCH TIROL 2015 + VIDEO

23.03.2015 22:00

Kdysi se říkalo (za našich mladých let): „Chceš li poznat co je dřina, kup si kolo Ukrajina.“
Taková kola už nejsou a navíc se čím dál více používají ta elektrická.
Proto, když si někdo chce dát hodně do těla a zažít „dřinu“ – musí se poohlédnout po něčem stejně drastickém, ale dostupnějším.

Jednou z možností je absolvovat HOCH TIROL.

Co to je?

Jedná se o vysoce hodnocený přechod Vysokých Taur spojený s náročným profilem jednotlivých etap. Přechod je určen pro zdatné lyžaře, ovládající základní jízdu v různých terénech. Délky etap jsou celodenní a někdy se protáhnou až do večera.
Celková délka je 140 km (když nebloudíte) a celkové převýšení 18 480 v.m.!

My jsme naplánovali a absolvovali zkrácenou verzi. Ze 140 km jsme zvládli cca 85.

Každá etapa je jedinečná. Délkou, převýšením, výstupy na alpské vrcholy nebo krásnými sjezdy.

Počasí nám až na poslední den přálo. Etapy se daly dokončit na lyžích a vrstvy sněhu i v údolích dovolovaly dojezdy až k chatám.

Den 1
Cesta z Prahy do Hinterbichlu. Od tam výstup na Johannishütte. Ubytování a aklimatizace. Příprava na túru a do bříška na dobrou noc řádná porce „špeclí“.

Den 2
Od chajdy k chajdě Defreggerhaus. Tam veliká svačina. A že někteří vytáhli misku rajčat, okurek a šišku uheráku! Po několika desítkách výškových metrů se začne traverzovat ledovec a posádka se natáčí směr Grosvenediger (3666 m.n.m.), který se jenom velmi pomalu přibližuje. Po cestě se silně ochladilo. Na vršku jsme udělali povinné fota a panoramata. Před sebou jsme měli 2000 vertikálních metrů sjezdu. Nakonec nám celý jinak krásný a nenáročný sjezd zabral 4,5 hodiny. O tom, ale až někdy jindy.

Den 3
Z pensionu Matreier Taurenhausu jsme to napálili přes novou silnici, která vznikla po zemní lavině za tunelem vedoucím do Matrei. Několikrát jsme ji na červenou překročili a začali hltat výškové metry. Do prvního sedla šlo prvních 1500 v.m. docela snadno. Následoval parádní sjezd vykoupený dalším stoupáním 500 v.m. do sedla Sonnblick scharte. Od tam luxusní sjezd k Rudolfshütte. Včetně přejezdu jezera. Ubytování jsme sehnali až v Utterndorfu a tak jsme sjeli i celou sjezdovku a chytli poslední ski bus v 16.45 hod. Dole v hotelu už nás čekal jeden člen výpravy, který tuto etapu vychladil a povozil se tunelem stopem.

Den 4
Bohužel tento den začal až dost pozdě. První ski bus jel dost pozdě a než jsme se opřeli do holí pod Rudolfshütte bylo 10.15 hod.. Takže jsme stačili vystoupat „pouze“ na Medelzkopf 2790 m.n.m za to však s luxusním a „extrémním“ sjezdem. Ten pokračoval až do Taurerwirt Kalsu. Od tam taxíkem cca 9 km na Lucknerhaus. Zde opět po svých až na Stüdlhütte. Po cestě padla mlha a tma. Upadlo jedno vázání a došlo i na navigaci. Přesto jsme stihli super večeři bez ztráty kytičky. I když né každému dneska po odpoledním 900 v.m. stoupání dobře chutnalo.

Den 5
Tvrdé jádro se vydalo po snídani směrem na GrossGlockner. Po totálně katastrofické předpovědi nakonec nebylo tak zle, ale na vrchol to dneska opravdu nešlo. Dosáhli jsme cca výšky 3300 m.n.m.. Odtam jsme se spustili v panenském prašánku zpět na chatu. Tam jsme s chatařem přilepili vázání. Oblepili nohy. Probudili spáče a plně se oddali luxusnímu sjezdu až k Lucknerhausu. Zde jsme si zkrátili čekání na taxi jedním rychlým pivkem.

A to byla taková pěkná tečka za tím naším případem!